Ikeální realita

1. října 2005 v 11:30 | Nik |  Plky
Ťuk ťuk ťuk ťuk, celkem čtyřikrát jsme v noci proklepli nervy sousedům dole. Postel s vysouvacím modulem nevydržela pohyby a šla k neužitku.

Ta postel měla jednu konstrukční nevychytanost, za kterou jsme dostali už 30% slevu. Běžel jí třetí rok záruky a dneska to prostě nezvládla na dalším místě. Kovová lišta nesoucí rošty na výsuvné posteli visí na čtyřech šroubech zapuštěných do stěny postele. 4x ťuk a matrace jdou na zem.
Ráno voláme do IKEA, celkem cca 5 minut hovor se zadáním údajů z účtenky vod postele. Digifoto vady a odpoledne že můžeme na Zličín vybrat si novou.
Jedem tam, chlapík na reklamačním si vytáhne z kompu případ, zeptá se, zda je to všechno, jestli jsme si k posteli nekoupili nějaké další příslušenství, které je teď zbytečné... no a my že máme ještě přehoz a polštáře a von "no proč byste to měli doma když jste to koupili k té posteli, že jo, přece nebudete platit za naše chyby."
Jdeme do krámu vybrat novou... ne že bysme nadšeně lítali od skvělého modelu k ještě lepšímu, šlo to celkem ztuha, a jestli skočíme ještě někam jinam, na netu jsme něco našli, ale třeba ještě něco najdem ... hele ne, tady se nemusíme bát. 3 roky záruka, když je problém, tak to není náš problém... vyberem si tady.
Vytištěná objednávka, jdem na reklamace, tam nás poprosí, ať si to teda koupíme a zejtra nám pošlou auto, které nám přiveze novou a odveze starou. Jo, ale my si to teď koupit nemůžeme, na to nemáme, na to potřebujem ty peníze za tu starou... hmmm, tak si to běžte vybrat a až budete u kasy, tak si k nám zaskočte... tak tam teda zaskočíme, chlapík si veme od šéfa cash a zaplatí to za nás. Odtlačí vozík k dopravě a dohodnem dobu, kdy to přivezou. Prej zítra v sobotu nám to přivezou a odvezou starou (postel), v neděli si máme skočit pro peníze. Ještě chlapík říká ,tak nějak skromně "když tak až budete ty peníze přebírat, tak se prosím připomeňte, že jsme už tu novou postel platili za vás, aby vám to odečetli.... Markéta úsměv jakože no Jistě, moc děkujeme, chlapík skromně My děkujeme...
Takže nám poděkoval za to, že
- po 29 měsících používání zkontrolovali oznámenou vadu podle fotky a uznali reklamaci
- nejenže zajistí odvoz reklamované postele (povinnost prodejce), ale sami dovezou novou
- sami nabídli, že můžeme vrátit oproti vyplacení původní ceny veškeré další zboží, které jsme si koupili v souvislosti s koupí reklamované postele (takže zpátky fičí přehoz a polštáře s flekama od všeho, co ty naše rakety dokážou zvednout a vykydat)
- bez dokladů nám půjčí love na novou postel, když na ni zrovna nemáme (a oni zároveň mají 30 dní na posouzení vady), tedy za nás řeší na čem budem spát.
Je fakt, že bytelnost není největší ctností IKEA věcí, ta snaha ořezat materiál na esenciální minimum svádí čas k zakoušení vítězství. Jenže my ještě pořád nebydlíme podle našich představ (nebo potřeb, jak říká Markéta), takže pořád kupujeme do provizoria, i když se snažíme o zachování vkusu.
V IKEA jsme nechali vysoké desítky tisíc, možná se dostanem o řád výše. Máme rádi změnu a mám pocit, že jinej krám by nás v tom těžko takhle podpořil. Ty věci nevydrží věčně, ale IKEA to přiznává a na oplátku nabízí 3 roky záruku. Řekl bych, že je to fér pro obě strany.
Jsme taky dost asertivní spotřebitelé, ale asertivitu vzdáváme, protože je jaksi zbytečná. Vstup na území reklamačního oddělení je krokem do jiné dimenze - ikeální reality.
Obrázek: Důkazní materiál. Tohle prostě stačí
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.