O mejnstrýmovém školství.

17. září 2005 v 21:50 | Nik |  Plky
Tak jsem se zas blbec neudržel a dělal moudrýho v busu. Řeč byla o škole, jako obecně.

Je u nás základka s jednou třídou v ročníku s výukou podle programu Začít spolu. Ta maminka říká, že je ráda, že tam holka je a že nechápe, proč ta třída Začít spolu musí furt každoročně obhajovat že se má otevřít pro další prvňáčky.

Mimo 100x překopírované mě napadla věc, povídám...

Oni o tom všichni mluví jako o alternativním programu, a my jsme tady takové konzervy a alternativa zní špatně. Jenže ono je to zase přesně naopak. Tyhle tzv. alternativní programy jsou velmi pečlivě vytářeny a hodnoceny, například standardy Step-by-Step (Začít spolu) jsou uplatňovány v několika desítkách (!) zemí a každá významnější změna se pilotuje (v několika zemích), teprve ověřené věci jdou do systému školení těch učitelů.

Naproti tomu je tady několik desítek tisíc učitelů, kteří pábitelským stylem páchají výuku podle svého sice nejlepšího, nicméně omezeného vědomí, ve víře v soulad s jaktomábýt, který není nikde definovanej a tak ho všichni itersubjektivně tuší a v nejistotě mají hnedle jasné vědomí, zejména proti nečemu.

No řekněte mi, co vypadá jak mejnstrým a co se fakt chová jako alternativa? Mám dojem, že u nás je hned několik mainstreamových proudů ;) a několik (v řádech desítkách tisíc) alternativních programů nesených sebou samým ovládanými učiteli.

Paní vypadala, že souhlasí, já samozřejmě taky, když už jsem to řekl. Někdo proti? Děkuji.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.